Technieken die de verkoop in een fysieke winkel verhogen

In een fysieke winkel zijn de marketingtechnieken om meer te verkopen gebaseerd op verschillende punten. We hebben het over klantenervaring met een onfeilbare klantenservice, promotionele acties ten voordele van de consument, perfect georganiseerde merchandising… Als u een fysieke winkel bezit en u wilt meer verkoop genereren, volg dan onze marketingtips.

Hoe kan ik een winkel hebben die verkoopt?

Een winkel die verkoopt is in de eerste plaats een goed georganiseerde winkel. In de etalage moeten producten staan die de belangstelling van de consument wekken. Denk eraan om daar uw beste huidige commerciële aanbieding te plaatsen. Als de klanten eenmaal gegrepen zijn door de topproducten in de etalage, maken ze een rondje door de winkel. Daar zouden ze moeten ontdekken verse producten en trendy producten. In tegenstelling tot online winkels staan de klanten in direct contact met de producten. U moet ervoor zorgen dat de artikelen en producten die zij zien van hoge kwaliteit zijn. Zet genoeg producten in de schappen. Deze techniek wordt door fysieke winkels gebruikt om de verkoop verder te stimuleren en klanten aan te zetten tot een aankoop van het product.

Doe een onweerstaanbaar aanbod

Consumenten zijn dol op promotionele aanbiedingen. In uw winkel moet u dus punten inrichten waar u uw producten in speciale aanbieding plaatst. Met promotionele acties kunt u producten en artikelen in voorraad die aan vernieuwing toe zijn, snel liquideren. Een van de marketingtechnieken die worden gebruikt om meer te verkopen is het aanbieden van producten die aan een specifiek evenement zijn aangepast. U kunt ook een promotie voeren voor :

  • Beloon de loyaliteit van uw klanten;
  • Lancering van een nieuwe winkel van uw bloemwinkel of nieuwe producten;
  • Bied kortingen op specifieke producten;
  • Magasin physique

Uw doel is de aankoop van deze producten aan te moedigen, zelfs indien de klant er niet aan dacht ze te kopen toen hij in uw winkel kwam. Laat overal in de winkel een promotieactie zien en leid ze naar de punten in de winkel waar u het rolgordijn voor de promotie hebt aangebracht.

Zorg voor uw klanten

Niets is onaangenamer voor een klant die aarzelt tussen twee productkeuzes en niet kan beslissen. De aanwezigheid van een bekwaam en vriendelijk verkooppersoneel is hier van groot belang. De klant moet gerust kunnen zijn over het product dat hij gaat kopen. De nabijheid van de verkoper is dus een van de punten waaraan u moet werken als u uw omzet wilt verhogen, uw klantenbestand wilt uitbreiden en hun trouw wilt verzekeren. Zorg ervoor dat de diensten die aan de klanten worden aangeboden, hen naar een aankoopbeslissing leiden.

Verhoog uw online communicatie

Het is vandaag de dag praktisch geworden om de marketingstrategie van een fysieke winkel te combineren met een online communicatiestrategie. Deze twee krachtige verkoophefbomen verhogen de omzet aanzienlijk als u weet hoe u ze parallel kunt laten werken. Bied een virtuele showcase van uw producten, communiceer online in sociale netwerken. Zet een echte online communicatiestrategie op, vooral als u op het punt staat nieuwe producten of nieuwe artikelen te lanceren. Uw aanwezigheid op het web moet een integrerend deel uitmaken van uw marketingstrategie. U kunt dit doen door uw online winkel op te zetten, sociale mediaprofielen aan te maken en waarom niet een verkoper of webmarketeer in te huren om uw online verkoop en bestellingen af te handelen.